Поради класному керівнику для покращення психологічного клімату в учнівському колективі

  1. Організація загальних колективних справ, спільних переживань:

  • Колективні привітання з днем народження учнів.

  • Вираження щирого співчуття від імені класу в дні сумних подій, хвороби, невдач.

  • Спільні поїздки-екскурсії пам’ятними місцями, походи.

  • Спільне відвідування концертів, вистав.

  • Спільне проведення святкових днів.

  1. Уміння вчителя формувати гуманні взаємини з учнями.

  • Сигнал вашої доброзичливості — добра усмішка, привітність. Ви не маєте наголошувати на різниці в соціальному статусі, віці між собою й учнем, висловлюйте свої погляди доброзичливо, у формі поради.

  • Вмійте уважно і зацікавлено слухати учнів.

  • Враховуйте індивідуальні особливості школяра (запальність, мовчазність, вразливість, замкнутість), його стан у цей момент, його ставлення до вас.

  • Умійте вислухати, особливо в хвилини напруженого нервового стану, що виник у результаті певних неприємностей, непорозумінь. Зберігайте «секрети», довірча бесіда потребує обережності, делікатності.

  • Толерантно та терпимо ставтеся до думки інших (ви можете помилятися).

  • Намагайтеся відгукнутися про учня добрим словом, якщо він цього заслуговує. Схвалення діє сильніше, ніж осуд. Врахуйте, що схвалювання одних і тих же дітей, протиставлення їхніх успіхів вадам інших, сприяє поганому ставленню до них усього класу.

  • Критика за формою і змістом має орієнтуватися на шанобливе ставлення Намагайтеся повчати наодинці, говоріть конкретно про випадок поганої поведінки.

  • До дитини ставтеся справедливо, поважаючи її гідність, тому будьте стриманими, не переходьте на крик і злість, намагайтеся не загрожувати, не застосовувати суворі заходи.

  • Покажіть дитині, що ви вірите в неї.