-
Організація загальних колективних справ, спільних переживань:
-
Колективні привітання з днем народження учнів.
-
Вираження щирого співчуття від імені класу в дні сумних подій, хвороби, невдач.
-
Спільні поїздки-екскурсії пам’ятними місцями, походи.
-
Спільне відвідування концертів, вистав.
-
Спільне проведення святкових днів.
-
Уміння вчителя формувати гуманні взаємини з учнями.
-
Сигнал вашої доброзичливості — добра усмішка, привітність. Ви не маєте наголошувати на різниці в соціальному статусі, віці між собою й учнем, висловлюйте свої погляди доброзичливо, у формі поради.
-
Вмійте уважно і зацікавлено слухати учнів.
-
Враховуйте індивідуальні особливості школяра (запальність, мовчазність, вразливість, замкнутість), його стан у цей момент, його ставлення до вас.
-
Умійте вислухати, особливо в хвилини напруженого нервового стану, що виник у результаті певних неприємностей, непорозумінь. Зберігайте «секрети», довірча бесіда потребує обережності, делікатності.
-
Толерантно та терпимо ставтеся до думки інших (ви можете помилятися).
-
Намагайтеся відгукнутися про учня добрим словом, якщо він цього заслуговує. Схвалення діє сильніше, ніж осуд. Врахуйте, що схвалювання одних і тих же дітей, протиставлення їхніх успіхів вадам інших, сприяє поганому ставленню до них усього класу.
-
Критика за формою і змістом має орієнтуватися на шанобливе ставлення Намагайтеся повчати наодинці, говоріть конкретно про випадок поганої поведінки.
-
До дитини ставтеся справедливо, поважаючи її гідність, тому будьте стриманими, не переходьте на крик і злість, намагайтеся не загрожувати, не застосовувати суворі заходи.
-
Покажіть дитині, що ви вірите в неї.